Известие

Collapse
No announcement yet.

Как се сменя акумулатора на 166

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Как се сменя акумулатора на 166

    Скоро имаше доста въпроси в една подобна тема, а на мен ми се нагаше да извърша тази операция и така се зароди идеята да направя снимки на работния процес и да постна нещо като упътване, което се надявам да бъде полезно за някои от четящите.

    И така: ето как изглежда кората на екземплярите с чейнджър и навигация:



    Първо трябва да развиете гайките:



    ...и да отстраните кората:



    След това издърпвате пластмасовия капак:



    Развивате болта на металния държач (с лула или ключ 13):



    Извъртате държача и го откачате откъм горния му край:

    Alfa Romeo 166 2.4 JTD
    Блог за работа и кариера

    sigpic

  • #2
    След това леко издърпвате акумулатора навън (към вътрешността на багажника):



    Разхлабвате клемите с ключ 10 и ги откачате: първо „-„ , после „+”:









    При вдигната постелка на багажника, издърпвате освободения акумулатор и го изваждате:

    Alfa Romeo 166 2.4 JTD
    Блог за работа и кариера

    sigpic

    Comment


    • #3
      Поставяте новия акумулатор:



      Закачате и притягате клемите по обратния ред: първо „+”, после „-„:







      Намествате акумулатора в леглото:



      Поставяте държача на мястото му:



      Хващате го с болта към дъното на багажника:



      Затягате болта с ключ 13:



      А още по-добре с лула 13:

      Last edited by Коки; d.m.y г., 23:43.
      Alfa Romeo 166 2.4 JTD
      Блог за работа и кариера

      sigpic

      Comment


      • #4
        Добре е да стегнете държача здраво, за да не ви бяга акумулаторът по завоите:



        Връщате пластмасовия капак на мястото му върху акумулатора:



        Внимавате вентилационният шлаух да остане вертикален в леглото, образувано между уредите и шпилката за гайката на кората:



        Поставяте отново кората:



        И я притягате с гайките:

        Alfa Romeo 166 2.4 JTD
        Блог за работа и кариера

        sigpic

        Comment


        • #5
          След като смените акумулатора, ICS-ът ще поиска код:



          Кодът го пише на картонче, което би следвало да ви дадат при покупката:



          С въртене на дясното копче избирате първата цифра, натискате копчето, въртите до втората цифра, натискате копчето и така до четвъртата цифра:



          След като изберете четвъртата цифра, автоматично се маркира „ОК”, така че натискате копчето още веднъж, за да потвърдите:



          И .... here we go!

          Alfa Romeo 166 2.4 JTD
          Блог за работа и кариера

          sigpic

          Comment


          • #6
            браво за хубавата работа която си свършил колега
            sigpicAlfa 155 2.0 16v

            Comment


            • #7
              Много добре. Само едно пояснение от мен. Ако нямате кодовте на ICS-a то ви трябват кабели и още един акумолатор. Връзвате кабелите отпред, добре става на плюса на стартера а минуса където ви е удобн да защипете някъде по купето, но да дава добър контакт. когато се уверите че вторият акумолатор е добре свързан, то може да преминете към гореописаната процедура. След като сложите новия махате втория акумолатор и тъй като тока към колата не е спирал ICS-а не иска код.

              Comment


              • #8
                Браво Коки презентацията е станала екстра !
                Alfa Romeo is a wonderful way of life!

                Comment


                • #9
                  Сега остава някой да направи нещо подобно за сменяне на гума шегувам се разбира се

                  Би ли обяснил защо трябва да се откачат и закачат клемите в тази последователност?

                  Да допълня - ако случайно сте затворили багажника на откачен акумулатор няма отваряне! Ключалката е ел. Решението е с подаване на ток директно на кабелите отпред при двг-ля.
                  Last edited by code; d.m.y г., 19:29.
                  sigpic
                  156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                  "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
                    Да допълня - ако случайно сте затворили багажника на откачен акумулатор няма отваряне! Ключалката е ел. Решението е с подаване на ток директно на кабелите отпред при двг-ля.
                    ей тва си беше полезно аз него знаех
                    landikar
                    Аз се кефя на всеки който стъпи на пистата независимо какво кара и как го кара......

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
                      Сега остава някой да направи нещо подобно за сменяне на гума шегувам се разбира се

                      Би ли обяснил защо трябва да се откачат и закачат клемите в тази последователност?

                      Да допълня - ако случайно сте затворили багажника на откачен акумулатор няма отваряне! Ключалката е ел. Решението е с подаване на ток директно на кабелите отпред при двг-ля.

                      Има отваряне, слючалката е електромеханична и отваря и без ток.
                      Volvo XC90 D5 '06
                      Alfa Romeo Spider 2.0 '90
                      Lancia Ypsilon 1.2 '00



                      ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Distinctive '02
                      ex Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '00
                      ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD Q2 '99

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от pinko Покажи съобщение
                        Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
                        Сега остава някой да направи нещо подобно за сменяне на гума шегувам се разбира се

                        Би ли обяснил защо трябва да се откачат и закачат клемите в тази последователност?

                        Да допълня - ако случайно сте затворили багажника на откачен акумулатор няма отваряне! Ключалката е ел. Решението е с подаване на ток директно на кабелите отпред при двг-ля.
                        Има отваряне, слючалката е електромеханична и отваря и без ток.
                        Да, ако сте забравили, емблемата се върти и от долу е ключалката.
                        164 2.0 TS / 166 2.4 JTD

                        Comment


                        • #13
                          pinko моите уважения ама нали знаеш, че не пиша нещо дето не съм го препатил. Откачи си акумулатора и затвори багажника да видиш колко е електро-механична. Тъпо е но е факт. Не се отваря нито от жабката нито от ключалката.
                          sigpic
                          156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                          "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
                            pinko моите уважения ама нали знаеш, че не пиша нещо дето не съм го препатил. Откачи си акумулатора и затвори багажника да видиш колко е електро-механична. Тъпо е но е факт. Не се отваря нито от жабката нито от ключалката.
                            Отваря се, лично съм отварял собствения си багажник. Ако ключалката работи нормално, се отваря - просто трябва да се напъне малко повече. И аз така си затворих багажника зимата на 2007, питах в немския форум и ми казаха просто да напъна ключа. И стана.

                            Първата степен при зав ъртането на ключа е електрическата и след даване на контакт отваря електрическата ключалка(все едно си цъкнал копчето в жабката). Като напънеш малко повече, се отваря чисто механически (може да се наложи да му помогнеш, като натиснеш капака на багажника надолу).

                            Ако обаче ключалката е преебана и заяжда, отварянето става само с подаване на ток на клемите при двигателя.
                            Volvo XC90 D5 '06
                            Alfa Romeo Spider 2.0 '90
                            Lancia Ypsilon 1.2 '00



                            ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Distinctive '02
                            ex Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '00
                            ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD Q2 '99

                            Comment


                            • #15
                              Аз съм го затварял без акумулатор. После с ключа нямаше проблем.
                              безплатни обяви
                              Моята 166

                              Comment

                              Working...
                              X